گروه صنعتی شیشه کاویان جام

نگاهی به نیاز آینده مشتریان

با توجه به پیشرفت روزافزون فن آوری های نوین و بکارگیری آنها در صنعت شیشه ، استفاده از نانو مواد در تولید این محصولات به عنوان روش کسب برتری در بازار ، دائماً در حال گسترش است . 

گروه صنعتی شیشه کاویان جام به عنوان یک مجموعه پیشرو در عرضه محصولات نو ظهور به بازار ایران ، از تامین کنندگان اصلی این محصولات به صورت عمده در جنوب کشور می باشد .

از کاربردهای نانوتکنولوژی در صنعت ساخت شیشه می توان به محصولات زیر اشاره کرد :

1- شیشه های خود تمیز شونده : این شیشه ها دارای خاصیت ضد لک و ضد عفونی کنندگی هستند . 

شیشه های آسان تمیز شونده به راحتی و فقط با یک دستمال ساده تمام آلودگی خود را از دست می دهند . در ساخت شیشه های خود تمیز شونده از نانو ذرات اکسید تیتانیم استفاده می شود . این پوشش باعث به وجود آمدن دو خاصیت به شرح زیر می شود .

الف : زمانی که پوشش دی اکسید تیتانیوم بر روی شیشه ها در معرض تابش ( UV ) نور خورشید قرار می گیرد، آلودگی هایی مانند گرد و غبار و ذرات همراه باران را تجربه نمی کند.

ب : خاصیت آب دوستی این پوشش باعث می شود تا آلودگی های تجزیه شده هیدروکربن های آلی بر روی شیشه ، بر اثر بارش باران یا آبی که به صورت مصنوعی بر روی شیشه ریخته می شود به صورت ورقه ای پایین می آید.

استفاده از این نانو مواد برای ایجاد پوشش بر روی شیشه می تواند منجر به ویژگی های ذیل برای       آن ها بشود :

پس زدن آب و روغن از روی شیشه 

عدم چسبیدن آلودگی و کثیفی بر روی شیشه

پاک شدن گل و لای به وسیله آب باران

عدم رسوب گرفتن شیشه

ممانعت از خوردگی

افزایش استحکام و مقاومت شیشه در برابر خش افتادگی

جلوگیری از تشکیل اثر انگشت روی شیشه 

روشن تر و شفاف تر شدن شیشه تا 20% 

یکنواخت تر شدن ( سیقلی تر ) سطح شیشه تا 30%

افزایش دید از طریق شیشه در شرایط بد آب و هوایی

تمیز باقی ماندن شیشه تا مدت زمان طولانی

ضد انعکاس تصاویر در هنگام دید مقابل

2- شیشه های نانو کنترل کننده انرژی : استفاده از نانو ذرات در این شیشه ها سبب کاهش عبور امواج ماورای بنفش و مادون قرمز و تنظیم عبور نور مرئی و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش های مختلف و استفاده بهینه انرژی در ساختمان شده است . از طرفی به حفظ و مقاوم نگهداری ساختمان برای مدت طولانی ، و همچنین  مقاوم سازی آن ، حتی در برابر حوادث غیر مترقبه کمک بسیاری می کند .

گروه صنعتی شیشه کاویان جام به عنوان یکی از تامین کنندگان عمده محصولات نانو در جنوب کشور و استفاده از آن در تولید شیشه های دو جداره ، لمینت ، سکوریت ضمن ارتقاء فن آوری و تربیت نیروی متخصص در منطقه در جهت تامین نیازهای آینده گام بر میدارد .



شیشه نانو (هوشمند) کاویان جام

شیشه نانو کاویان جام

با توجه به پیشرفت روزافزون فن آوری های نوین و بکارگیری آنها در صنعت شیشه ، استفاده از نانو مواد در تولید این محصولات به عنوان روش کسب برتری در بازار ، دائماً در حال گسترش است .

محصولات مرتبط